Khamis, 31 Disember 2009

Masa Terbaik Membeli Emas

Assalamualaikum & Salam Keemasan

Hari ni saya nak paparkan beberapa graf tentang turun naik harga emas. Graf di bawah adalah berdasarkan USD/oz. 1 oz bersamaan 31.1034768 gram. Public Gold menjual jongkong dan dinar dalam kiraan gram dan kilogram, manakala Kijang Emas Maybank menjual gold coin dengan kiraan oz.
Sebelum tu, saya nak paparkan satu graf yang amat memberi kesan kepada pelabur dan bakal pelabur emas. Lihat di bawah.

Graf ini menunjukkan peningkatan harga emas dari Januari 09 sehingga Disember 09. Dalam setahun sahaja, emas mampu memberikan kenaikan sehingga 37%. Sesapa yang beli pada Januari 09 dan menjual pada Disember 09, maka nikmatilah kuasa emas tu.

Catatan tertinggi sepanjang 30 hari dan sepanjang 20 tahun bermula 1973 adalah USD 1217.40. Setelah mencapai ketinggian tersebut, maka mulalah nak menurun. Untuk pengetahuan anda, nilai USD adalah berlawanan dengan nilai emas. Sekiranya harga emas naik, ini menandakan nilai USD akan menurun dan sebaliknya. Khabar yang saya dapat, penurunan harga emas ni sebab US berjaya menaikkan nilai dolar mereka dengan berbagai cara dan program. Usaha ini dilakukan agar semua umat manusia di dunia ni tidak dapat mengatakan bahawa nilai USD semakin melemah atau nilai USD tak dapat melawan nilai emas.

Menurut tok guru emas saya, penurunan ini dipanggil correction price. Maksudnya sebelum dia nak naik lagi, perlu ada correction price. Bagi agen dan penggila emas, waktu correction price adalah waktu yang sangat berharga dan bernilai untuk topup aset emas.

Graf di atas adalah bacaan dalam 6 bulan. Pada bulan Mei, sudah ada khabar angin yang cukup digembar-gemburkan samada di blog atau di forum tentang kenaikan tertinggi emas boleh mencecah sehingga USD 1200 pada hujung tahun. Pada waktu ini saya baru mengenali emas melalui blog jutawanemas.com. Ketika mula membaca khabar angin ini, pada saya, ia adalah propaganda internet sahaja. Namun, khabar angin ini rupanya didasarkan pada analisa yang mendalam dan jitu dan akhirnya khabar angin ini menjadi khabar gembira untuk mereka yang yakin pada analisa ini.

Graf di atas adalah bacaan dalam 1 tahun.

Graf di atas adalah bacaan dalam 2 tahun.

Graf di atas adalah bacaan dalam 10 tahun.

So kepada sesiapa yang sudah membeli dan menyimpan emas, jangan takut dan jangan bimbang, turun naik emas adalah perkara biasa, yang pasti dia akan naik semula dan memberi keuntungan lumayan kepada semua...

Dan kepada yang masih belum memilik dan menyimpan emas, jangan tunggu lagi call kami WNS atau ejen2 kami untuk mendapatkan stok emas Public Gold…. kami sedia membantu anda…

sekian, wassalam

copy from simpanemaspublicgold.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan