Isnin, 21 Disember 2009

Catatan sempena genap 1 bulan WNS Munawwar beroperasi.



Assalamualaikum, Saya sebenarnya dah lama ikuti perkembangan emas ini semenjak bulan September lalu melalui Jutawanemas dan banyak blog2 yang lain tapi hati ini bimbang untuk mencubanya, sehinggalah seminggu sebelum Hari Raya Puasa iaitu pada 13 September `09 yang lepas saya nekad memberanikan diri untuk membeli gold bar 100g yang beharga RM12,058. Saya tawakkal pada Allah SWT saja, kalau jadi (alhamdulillah) dan jika sebaliknya (Nauzubillah), inilah emas yang pertama dan terakhir saya beli, itu kata hati saya.

Sebulan lebih selepas Hari Raya Puasa ada seorang hamba Allah yang menghubungi saya bertanyakan tentang emas Public Gold 100g yang saya beli tempohari adakah saya bersedia untuk jual? Saya kata kalau nak beli saya sedia untuk jual, tapi berapa harganya? tanya saya kepada sahabat tadi, cepat dia menjawab harga hari ini lah ustaz, saya tanya lagi, berapa harga hari ni? terus dia menjawab lancar RM14,002 . Saya terkejut dengan jawapannya, maknanya emas yang saya beli dengan harga RM12,058 sebulan yang lalu dah naik kepada RM14,002 sekarang, bermakna saya untung RM1,944 hanya dalam masa sebulan lebih.

Bermula dari saat itulah saya terus yakin dengan bisness ini lalu tanpa lengah saya bersama rakan saya terus ambil keputusan untuk jadi Dealer Public Gold dengan modal RM32,000.00 sahaja. Pada 12 November 2009 WNS Munawwar dengan rasminya didaftar sebagai dealer Public Gold melalui Master Dealer Khairul.

Sebaik mendapat bekalan emas itu (1 Dinar x 4 keping, 20gram X 6 keping & 50gram x 2 keping) seminggu kemudian kami terus buat promosi melalui blog ini dan pamplet yang dicetak oleh sahabat kami di Penang ( sbb dia offer harga yg jauh lebih murah berbanding mana2 printing lain, terimakasih pada designer Ahmad Syukri dari Maahad Darul Quran, Rusila yg design pamplet ini dgn menarik sekali )

Kami diberitahu oleh Master Dealer Khairul yang dealer perlu mainten RM20k sebulan untuk layak dapat komisyen 1.5%, saya secara jujurnya berdebar sebab fikir macamana kami mampu untuk buat sales RM20k dalam masa sebulan, tapi alang alang dah menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan, alang alang mandi biar basah, kami mula buat target. Terus terang target kami hanyalah buat jualan RM52k untuk bulan pertama ini,( pada saya itu dah cukup besar dan belum tentu boleh capai), RM70k untuk bulan kedua dan meningkat sedikit untuk bulan berikutnya.

Sebaik kami mula mempromosi kepada kawan2, kami mula merasa excited dan yakin yang kami mampu insyaAllah untuk menjangkaui target kami apabila melihat sambutan hangat dari kawan2 dan sahabat handai. Pernah apabila stok order kami untuk kali ke 3 tak sampai, kami terus ke Penang ambil sendiri kat Bukit Jambul, bukan apa, tengah semangat lah katakan ditambah dengan nak jaga custumer takut lari he he he. Sehingga sekarang, dalam masa sebulan ini dah 2 kali kami pergi ke Penang untuk ambil stok.
Sekarang alhamdulillah setelah genap sebulan, WNS telah berjaya membuat jualan sebanyak RM306,312.00 . Sehubungan dengan itu, pihak Public Fine Gold terus melantik WNS Munawwar sebagai MASTER DEALER berkuat kuasa 1 Disember 2009. Kami telah mendapat confirmation petang tadi dari pejabat Public Gold. Syukur pada Allah SWT yang maha berkuasa.

Kini kami yakin insyaAllah bisness emas ini sangat baik dan boleh pergi lebih jauh lagi. Kami di WNS Munawwar berpegang dengan Moto kami iaitu PENIAGA YANG AMANAH LAGI BENAR, kami menjalankan operasi perniagaan kami berlandaskan kaedah Syariah Islamiyyah 100%. Mudah-mudahan ALLah SWT meluaskan rezqi kami dan memberkatinya amiiin.

Kepada rakan rakan di luar sana, yakinlah bahawa hanya dengan kembali kepada matawang islam yang bersandarkan kepada emas dan perak sahaja yang boleh membebaskan kita dari cengkaman ekonomi kapitalis tajaan Yahudi dan Nasrani.

Hingga kini kami telah berjaya melantik seorang dealer dari Bandar Pusat Jengka, Pahang iaitu Ust. Shahril Azman, dan ada dua tiga orang lagi yang sedang menunggu untuk mendaftar sebagai dealer pada bila bila masa. Jika rakan rakan berhajat untuk bersama rangkaian WNS Munawwar sila hubungi kami di talian 0199894125 @ 0199879332.

Jumpa lagi dalam posting yang akan datang, saya akan menerangkan konsep bisnes kami yang sungguh mudah tapi praktikal. wassalam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan