Sabtu, 5 Disember 2009

BOLEH KE BELI EMAS SEKARANG???



Apa khabar tuan2/puan2, moga2 sihat selalu...

Mungkin ada yang terkejut dengan kejatuhan harga emas selepas harga memuncak naik, bagi pembeli inilah masa yang di tunggu-tunggukan..

Minggu ini menyaksikan penurunan harga emas terbesar berlaku, ada yang tertanya-tanya, boleh ke beli emas sekarang??? Kalau beli sekarang, emas jatuh mesti rugi banyak… Ada pula rakan2 kita mula bertanya, boleh jatuh lagi teruk ke??

Bagi menjawab persoalan diatas, agak susah.sebab minda kita selalu berfikir berapa banyak keuntungan kita akan dapat, kita tidak pernah membayangkan kejatuhan… Tidak kurang juga ada yang mempersoalkan kenapa kita perlu melabur dalam emas??

Setiap pelaburan ada risiko, mana-mana pelaburan mesti ada pasang surutnya. Tidak semestinya kita akan untung dalam masa singkat. Tapi yang pasti dalam jangka masa panjang pelaburan emas tidak pernah menyecewakan pelaburnya….Insyaalah harga emas akan naik semula..

KALAU TAKUT DI LAMBUNG OMBAK, JANGAN BERUMAH DI TEPI PANTAI
TEPUK DADA TANYA SELERA

Insyaallah anda tidak akan rugi… anda juga tidak akan menyesal kemudian hari nanti..

Jangan mengambil tindakan tunggu dan lihat. Sebaliknya , kalau ada duit terus beli dan simpan emas. Bagi saya tiada istilah harga emas turun sebab kita tidak tahu bila dia akan turun dan begitu pula bila dia akan naik. Beli dan simpan emas sebagai penyelamat ketika susah.

copy from langkahemas

Tiada ulasan:

Catat Ulasan