Selasa, 26 Januari 2010

WANG KERTAS ADALAH PERANGKAP MUSUH ISLAM, IANYA BUKAN EMAS BERLIAN


Alhamdulillah. Jam 7.20 pg tadi, ada seorang hafiz dari Darul Quran menyewa kereta hamba. Dapatlah RM75. Malam tadi, dalam poket seluar hamba ada 50 sen sahaja. Manakala poket baju ada RM3. Waktu kritikal, menunggu masa untuk gaji masuk. Rasa lama sungguh untuk capai 25 haribulan.

Apabila hamba termenung sendirian melihat wang kertas didalam tangan, maka hamba terfikir, setiap individu didunia ini hidup bekerja siang dan malam, dengan cara betul atau secara haram, dengan memohon rasuah atau memberi rasuah atau dengan meminta sedekah atau meragut beg tangan orang, semuanya disebabkan sehelai kertas yang dipanggil wang. Jika di Malaysia ianya dipanggil ringgit Malaysia.

Orang sanggup melakukan benda yang haram, benda yang berdosa dan benda yang tidak bermoral hanya semata-mata hendakkan sehelai kertas ini. Sehinggakan jika seseorang itu tidak ada sehelai kertas ini, maka beliau tidak boleh hidup kerana tidak boleh berurusniaga dengan sesiapapun di seluruh Malaysia. Biarlah dia ada kereta 3 biji sekalipun, rumah banglow besar 2 buah, ada set pinggan mangkuk dari china bone U.K, tetapi jika tiadanya sehelai kertas ini, ingin membeli sebiji gula-gula pun tidak boleh.

Yang lebih pelik lagi ialah, nilai sehelai kertas yang dinamakan RM ini adalah berubah-ubah mengikut tempat. Ya, ianya berubah-ubah. Jika di Malaysia, nilai 1 nya adalah bersamaan 1. Tetapi jika kita seberang ke pulau Singapura, nilai 1 menjadi 0.37. Jika keBahrain pula nilai 1 menjadi 0.01. Jika di U.k, nilai 1 bersamaa dengan 0.15.
Maksudnya apa disini, maksudnya ialah jika kita bekerja di Malaysia sebagai tukang sapu, maka kerja sejam misal contoh kita mendapat RM2.50. Tetapi jika kita buat kerja yang sama, jam yang sama, letih yang sama, tetapi tempat yang berbeza, iaitu di U.K, maka tukang sapu itu mendapat RM17.50 sejam. Itu baru sejam, jika dikira sehari 8 jam macam mana? Di Malaysia dapat RM20, tetapi di U.K mendapat RM 140.00. Itu sehari, jika sebulan? Tukang sapu di U.k adalah sama gaji dengan seorang jurutera di Malaysia.

Mungkin orang akan berkata, 'alah itu U.k, hendak beli air tin pun mahal'.

Sebenarnya tidak. Hidup di U.k dengan hidup di Malaysia adalah sama sahaja, malah kos kehidupan di U.k adalah lebih murah dari Malaysia.

Maksud kos kehidupan ialah, gaji atau pendapatan yang diperolehi berbanding dengan kos saraan hidup atau lebih senang harga barangan seharian untuk dibeli bagi menjalankan kehidupan.

Misal kata, mari kita bandingkan dengan angka-angka. Iaitu nilai kuantiti yang sama. Seorang jurutera baru lepasan universiti di Malaysia untuk kali pertama memasuki kerja, gaji mereka adalah lebih kurang sama, iaitu sekitar 2,500. Baik RM atau pound sterling.

Beli kereta proton baru, di Malaysia adalah 40,000, di U.k 10,000. Petrol di Malaysia seliter 1.80 manakala di U.k 0.80-0.90. Beli air dalam tin di Malaysia 1.50, di U.k 0.80. Shopping di Malaysia penuh satu troli adalah lebih kurang 400, manakala di U.k lebih kurang 100.

Melihat kepada angka, mereka yang menetap dan bekerja di U.k akan lebih mewah daripada Malaysia.

Namun, jika mereka yang menetap di U.k dan bekerja disana, datang ke Malaysia, maka hidup yang mewah itu bertukar menjadi kaya raya. Kerana apa? Kerana nilai 1 di negara mereka, telah diganda menjadi 7. Mengapa pula menjadi 7? Mengapa tidak 1. Mengapa nilai matawang kertas Malaysia dianaktirikan menjadi sekecil-kecil nilai wang 1 dinisbahkan 7? Kepada apa nilai kertas yang kita pegang tiap-tiap hari untuk urusan jual beli di Malaysia ini disandarkan? Mengapa ianya berbeza-beza jika melintas ke sempadan negara-negara lain?

Jawapannya ialah, nilai duit wang ringgit yang kita rebut-rebutkan itu adalah bersandarkan kepada U.S Dollar. RM3.45 = USD1.00. Dan ianya tidak konstan. Mengapa U.S Dollar? Bukan nilai emas? Mengapa bukan bersandar kepada Dinar (Emas) atau Dirham (Perak). Dua nilai urusan perdagangan yang disebut dalam Al-Quran. Emas dan Perak. Mengapa tiba-tiba, selepas perang dunia kedua, semua negara dunia dicucuk hidung untuk mengikut mata wang kertas negara masing-masing semuanya disandarkan kepada U.S Dollar.

Apa akan jadi jika nilai RM jatuh merudum, RM100 = USD1.00? Papa kedana jadinya Malaysia. Nilai kertas RM100 sudah tidak laku untuk membeli beras sekilo. Jika itu berlaku, agak-agaknya, apakah alternatif penduduk di Malaysia ini untuk membuat urusan jual beli. Buat sistem barter? Sekampit beras dengan sekampit gula? Ada ke gula sekampit dirumah kita? Satu jam rollex untuk 50 liter petrol? Ada berapa jam rollex kita simpan di rumah?

Maka, alternatif yang tidak akan ditolak oleh seluruh manusia ialah, emas, beli barang yang hendak dijual dengan emas. Ya, emas, atau Perak. Sebodoh mana pun manusia itu dan sebaik mana pun manusia itu, emas dan perak tetap menjadi satu tarikan. Apa lagi emas dan perak itu dibuat bulat syiling. Lebih terasa hendak memilikinya. Itulah sifat manusia jika melihat emas dan perak. Termasuklah berlian.

Emas, berlian dan perak, industri ini siapa yang pegang sekarang didunia? Golongan kopiah kecil hujung kepala. Ya. Yahudi. Mengapa? Sebab mereka tahu benda inilah yang memegang sesebuah ekonomi dunia. Bukan duit kertas. Yang jika sudah dikoyak kertas itu, ianya sudah tidak bernilai. Kosong!

Oleh itu, kepada rakan-rakan, apa yang perlu kita lakukan? Tidak nampakkah Kelantan sekarang ini ada menjual Dinar emas? Tidak nampakkah ada negara-negara Islam sudah membentuk satu sistem dinar emas untuk dijual kepada manusia? Apalagi, mari kita beli emas, tidak kira emas berbentuk syiling atau berbentuk perhiasan. Ya, emas yang dibeli kepada isteri sebenarnya adalah satu aset yang penting untuk anda sekeluarga. Kepada sisuami, jangan lokek atau bakhil untuk membelikan perhiasan emas kepada isteri.

Kepada isteri, jangan malu dan segan untuk membeli barang emas (yang tulen), jika ada duit. Biar anda miskin macam mana sekalipun, beli emas itu sebagai barang ganti kepada wang kertas ciptaan manusia itu. Musuh Islam akan melenyapkan daulat sebuah negara hanya dengan melingkupkan wang kertas negara itu.

Itulah hakikatnya.

Kami di WNS sedia membantu anda... call kami sekarang, kami sedia berkhidmat untuk Islam & ummatnya... 0199894125 / 0199879332

copy from ibnmustaffa.blogspot.com

1 ulasan: